søndag 1. mars 2009

Bilder fra en nesten ferdig yttergang og svar på utfordringen

Hei alle bloggvenner I`m back..
Flere snakker om bloggtørke..og er det det jeg har..?.. eller hva er egentlig bloggtørke? Er det fordi man ikke har noe å skrive om, eller som i mitt tilfelle for mye å gjøre og kanskje andre prioriteringer? Som f.eks titte inn hos andre bloggere kremt..Dra nytte av andre og ikke bidra selv, er vel ikke pent gjort..Men jeg har tenkt at jeg kanskje skal lage flere innlegg og bare legge de på vent..så kan jeg bare publisere når tiden er knapp...jeg har masse jeg ønsker å skrive og vise dere... som f.eks mine skiturer, håndarbeider, hundene mine, nye oppussingsobjekter, restaurerte møbler...auksjoner...osv..
Leser også i noen blogger at veldig mange lengter etter vår og sommer. Det er forståelig det..men så er det det med å leve her og nå i nuet da??!..et kjent sitat "ikke visste jeg at dagene som kom og gikk var selve livet"sitat slutt er så sant så sant.Men skal vel holde litt kjeft jeg da...som elsker snø og skiturer..da er det litt lettere enn om man best liker sommer og sol i disse dager.
Her over ser dere hvordan gangen ble på "ene siden"skyvedørsgarderobene er ikke kommet, men de er vel ikke spesielt spennende å se noe bilder av heller tror jeg. Kommoden ropte jeg inn på siste auksjon mandag 23 februar for den nette sum av 200 kr. Lampen og kannen er ropt inn på en tidligere auksjon. Lampeskjermen er laget av damen på Englagård som jeg har fortalt om før. Hun har også laget ett nydelig looscover til en karmstol for meg som jeg er SÅ fornøyd med..bør vel vise dere den i neste innlegg eller?
Her er bildet tatt fra veggen vis a vis. Fant på å kjøpe bildehyller- heter det det?- på Indiska. Synes det er en fin måte å få opp bilder på, så slipper man å knote med riktig høyde og masse spikerhull i veggen, på den nymalte sådan:-) De to første bildene øvers er mine to sønner når de hver for seg, er i avisen. Det tredje er eldstemann på pilking ved vårt smultronställe. De nederste bildene er av kjæresten min og jeg når vi var baby/barn. De to neste er av mine forfedre, samt diplom min farfar (som døde på 30-tallet)fikk etter fullført landbruksskole. Teksten synes snart ikke lenger..er det noen som vet hva jeg kan gjøre med det??

Lampen i taket kjenner dere sikkert igjen, den er fra Ikea og liftgardinen i lin er fra Kid.

Stolen er en gang kjøpt på auksjon. Og duken på på setet er strikket av en tidligere kollega av meg på NVH, Barbro i kunsstrikk. Mulig jeg setter inn karmstolen med loosecoveret i steden.



Så over til utfordringen, min kjøkkenfavoritter.
Skiltet over er til skrekk og advarsel til middagsgjester i tilfelle noe går galt med maten...he he, men det har gått bra hit til.

Favoritten er hele dette kjøkkenhjørnet. Deilig å kunne titte på tingene jeg er glad i. Men spesielt liker jeg emaljekannene jeg kjøpte på loppemarked i Danmark. Og ikke minst kakeboksene jeg fikk av min gode vennine Tone de er etter hennes tante. Tone har en helt annen stil enn meg kan man trygt si he he..kjempefint for meg med andre ord..for det kommer stadig ting fra den kanten som jeg bare elsker å få kloa i.

Jeg liker godt denne veggen her også. På hylla øverst er kryddersettet jeg fikk av min kjære mor, samt en kaffekvern fra slekta og en kaffekvern fra auksjon. Hylla under har min yngste sønn laget, så den er det fineste jeg har!
Så er det farrisflaskene mine også da..En er kjøpt her i Norge på bruktmarked den andre kjøpte jeg i Budapest.

Dett var dett fra Farmenliv denne gangen. Nå skal jeg i gang med å male taket på mitt hobbyrom..noen rapporter kommer vel fra det rommet etterhvert.

Ingen kommentarer: