mandag 13. oktober 2008

Farmensøndag

Stor sett handler livet på Farmen om plakaten under, kort og godt. Denne henger innenfor ytterdøren min. Men vi gjør da andre ting også, som dere ser av bildet under er vi på...

......... vei ut av porten til en herlig tur på jordene i sola. Hundene elsker å løpe alt de kan utpå der, de får riktig strekt ut kroppen og det liker veldig de godt. Det går så jord og leire spruter!


Etter turen var det tid for innhøsting av epler. Det har vært ett fantastisk eplehøst her på Farmen, så i år blir mange av eplene kjørt til bær-og fruktpresseriet. Farmenmannen har vært så flink og snekret fruktkasser, nå gjelder det bare å finne et frostfritt sted for oppbevaring. Da fyrkjelen står i kjelleren blir den for varm for våre epler og poteter. Så nå blir det satt i uthusene men frostfritt må det jo være.
Nå holder jeg på å strikke en lue som skal toves til mitt kjære barnebarn. Han har vært så mye syk med feber og halsbetennelse samt øybetennelse i det siste.. jeg antar at dette skyldes oppstart i barnehage. Hører enkelte sier at det tar opp til ett år før kroppen er innstilt på å ta imot så mye basilusker uten å bli syk..vet ikke om det er noen av dere som har erfaring å dele med en bekymret bestemor jeg..?
I dag har jeg stort sett sittet foran pc`n og glodd på alle bloggerne..får jo helt prestasjonsangst, du verden så mye driftige damer med DE ideene ute i blogglandia. Men jeg får nå bare tusle med mitt. Det er det som gjelder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Farmendamen!
Tusen takk for innlegg hos meg. Går litt tregt noen ganger her.
Jeg anbefaler på det varmeste å gjøre marknad og kålsoppa til en tradisjon. Det er så koselig. Hvor i Sverige har du familien da?
Så koselig blogg du har. Tenk å bo på gård da! I fare for å si koselig litt for mange ganger her men,....det ser så koselig ut.
Jeg kan desverre ikke berolige deg. Har ikke barn selv enda. Men snart forhåpentligvis.
Ha en flott dag videre!
PS: Jeg legger deg til blogglista mi hvis det er greit.

Petunia sa...

For en koselig blogg du har! Kom innom her fra Kate og nå skal jeg lese litt mer av innleggene dine!