lørdag 29. august 2009

Som dere kanskje har lagt merke til så har jeg ikke hatt noe tittel på mine innlegg den siste tiden..synes det er så vanskelig å finne på en tittel, spesielt når jeg skriver om fulike ting i innleggene mine..er det flere som har det sånn??I mitt forrige innlegg lovet jeg å vise hva jeg kjøpte i interiørbutikken på Hamar på vei hjem fra fjellet. Kransene er akkurat slike som jeg har lett etter. Så en gang i et svensk interiørblad kranser på et skap og ønsket meg det, men alle kranser jeg har sett har vært for store. Men så... endelig.. på Hamar altså... fant jeg de jeg lette etter. De ser ut som lyng og jeg trodde faktisk de var ekte så jeg spurte damen om hvordan de her kunne holde seg...men selvfølgelig var de ikke ekte *kremt..*men de kjennes sånn altså. Jeg synes de ser bedre ut i virkeligheten, men jeg vil nok satse på hvite bånd. De er bare satt opp i full fart til dette blogginnlegget.

Så over til mine Gustavianske stoler som trenger nytt stoltrekk. Jeg har vært på IKEA og kjøpt blårutet stoff. Stoffet kan du se HER. Hadde tenkt å løsne det gamle trekket og stifte på det nye...


...men så tittet jeg under å så en hel HAUG med STIFTER som må løsnes før nytt kan settes på..hm....

DA får jeg se dette i VAKRE HJEM & INTERIØR....løse TREKK i nesten samme stoff.....skal jeg sy sånn istedet tro..??Men det er klart da får jeg sying i stedet for stifting... åsså vil noe av det fine treet på stolen bli borte....kommer kanskje ikke så godt fram på bildet av stolen øverst..men det er ganske fine tredetaljer rund stolseetet...åh..tvil tvil..men på den annen siden så kan originaltrekket sitte på...det er ikke stygt eller flekkete men litt slitt på kantene....tenker på at det i ettertid er greit med originaltrekket inntakt...HVA synes dere??


Måtte bare ta med Bryggerikassa fra Fredrikstad Bryggeri som jeg kjøpte på auksjon for lenge siden. Kassen har stått i stallen,som du kan ser mer av HER .....men nå hadde jeg lyst til å ha den på skapet i kjøkkenet. Det fulgte også med gamle flasker..Det står Fredrikstad bryggeri på en den andre står det Carlsber og siste Brynhildsen..koselig med slike flasker..Denne blir jo liksom stående bare til pynt...egentlig vil jeg bare ha ting som er praktiske og i bruk på kjøkkenent, har noen et froslag til hva jeg kan bruke denne kassen til?

Dette skapet sto under tv i stua tidligere. Men nå har den blitt flyttet hit til kjøkkenet og gamle kjøkkenbenken som sto her før har nå blitt møbel til alle duppeditter som hører til tv og cd spiller etc...Benken kan du se HER



Da gjenstår det bare å øsnke alle en riktig GOD HELG!






4 kommentarer:

Trultemor sa...

men, må du fjerne det gamle trekket? (var mange stifter ja) Går det ikke an å trekke utenpå???

Trultemor sa...

hei igjen! Er ikke vant med at noen kommernterer tilbake fra nib;)
Men, de stiftene får du nok lett ut (om du bruker samme stiftutdrager som på papir) Som regel blir man jo mest fornøyd om man gjør ting skikkelig, selv om det tar lenger tid.
Lykke til iallefall. Det blir nok bra!!

Liv Ingjerd sa...

Hei!
Så fin tur dere har vært på:), godt med tur på fjellet.
Spennede å følge deg og ditt i bloggen hva du endrer. Her skal vi endre stur og kjøkken nå, slå ut vegger og få ny innrdnign,d et er ikke enkelt skal jeg si deg, jeg vil ha minst mulig skap på vegg, så det må tilpasset veggene nå:).
Ønsker dere en flott helg og sensommer. Her nord har vi enda fine kvleder enn om litt fuktig så er det fint å sitte ute.
Mvh
Liv Ingjerd

Prinsesse Elin sa...

Jeg kjenner litt på det jeg også men et godt innlegg som dette trenger ingen overskrift. Skapet er nydelig med kransene på. Tenkte jeg skulle prøve å lage noen slike til jul å henge på skap og stoler. Takk for et inspirerende innlegg. Klem fra Elin:)