onsdag 11. mars 2009

Hobbyrom/kontor,omkledningsrom og bibliotek...

...det med bibliotek er sterkt overdrevet..men noen bøker har jeg og eget rom til dem likeså.. Men noen bilder av rommet blir vanskelig å få til før alt er ferdig.. da vi har.. grunnet oppussingen frakoblet den stasjoneære pc`n som jeg laster inn bildene på..men bilder vil komme vær sikker. For jeg knipser villig ivei underveis..

Jeg har surfet litt rundt på nettet på let etter tips og insipirasjon...og jeg må si at hobbyrom og omkledningsrom er det lite å finne noe på... men trenger du tips til kjøkken,bad, stue og soverom ja da er du reddet!!..for det finnes det flust av!!

Kanskje jeg har surfet på feil steder, i så fall håper jeg noen der ute i bloggverden kan tipse meg..

Vi begynner med omkledningsrom/garderobe for garderobeskapene må ut fra hobbyrommet før vi får gjort noe mere der...og alle gulv skal få nye tepper, jepp.. tykke deilige vegg til vegg tepper blir det hos oss..jeg er lei av malte gulv og vil gå mere mot mindre shabby.... dessuten liker jeg godt å gå barbent på myke tepper.Veggene er snart strippet for gammel strie og -hold dere fast shabbyfolket-det innebygde skapet er revet ned- og taket har fått første strøk med maling. Under strien viser det seg at det er murvegg (vårt hus er murhus fra -50 årene)veggen er ganske så rå..så fristelsen er stor for bare å la de være som de er..vi får se...Tror jeg har farger og innredning sånn noenlunde på plass oppe i hodet for dette rommet..sånn litt Gustaviansk lookalike..

På hobbyrom/kontor har jeg veldig lyst på industristil, veggene er allerede malt i egghvit..av belysning ønsker jeg sorte metallamper hengende fra taket..bord og hyller har jeg...men må kanskje pynte på dem litt..skuffeseksjonen under pulten har jeg malt i en mørk gråsvart farge som jeg er storfornøyd med, så den fargen vil bli basis for andre ting som skal inn der.."Biblioteket" blir det bare å legge teppet og sette inn stoler samt henge opp bilder..tror jeg..eller ihverfall håper Farmenmannen det..Gutta fra forrige innlegg kan jeg bare glemme iflg.farmenmannen.. mere udugelige mannfolk visste ikke han om...tja..han kjenner dem kanskje??
Men denne helgen er Farmenmannen på guttetur..så her sitter jeg da med 5 stk 5 meterlange tepperuller i en haug på gulvet foran soverommet som må forseres før sengen sees i det fjerne...og store svære malingsspann på 10 liter..og sist men ikke minst!!! ...min dvergschnauzer venter valper i helgen og hun er ikke liten rundt magen heller..for å si det sånn...kommer det valper i helgen legger jeg ut en melding om dette her...




1 kommentar:

Anonym sa...

Hei:)
Har du sjekket ifi.no og klikk.no? Det var det første jeg tenkte på. Ellers så er jeg lite bevandret i nettsøk selv. Jeg er sikker på at du uansett finer noen lure løsninger. De planene du allerede har hørtes helt topp ut.
Teppe ja. Hvrorfor i alle dager ikke? Nå må jeg innrømme at jeg er veldig fascinert av den shabby chice stilen. Men det vil ikke si det samme som at jeg har det sånn hjemme. Jeg har funnet ut at jeg har en Elin-stl, en god miks av masse rart. Og vet du hva? Jeg har også et par innebygde skap som skal bort;)
Så spennende med valper! Finnes ikke noe nydeligere enn valper og kattunger. Da smelter jeg helt.
Nå har jeg bestemt meg for å glemme det hele, og la visse personer seile sin egen sjø. Livet er for kort til at jeg kan bruke masse energi på å være sint. et er de ikke verdt.
Så nå skal jeg nyte helgen til fulle, uten å ense dem en tanke:)
Ha en flott helg, og så må du fortele når valpene kommer.
Klem Elin!