fredag 13. februar 2009

Bonjour

( bildet er tatt fra http://www.vomen-staff.com/)

Så er jeg tilbake i Norge. Jeg hadde en flott tur med deilig sol i 4 strake dager. Uken før besto av regn regn regn,der nede..så altså..jeg kom med solen..:-) Jeg fikk faktisk tatt årets første utepils, ikke værst det i februar?


På markedet myldret det av saker, men må innrømme at mye av tingene kjenner jeg igjen fra loppemarkeder og auksjoner jeg er på her hjemme men til en mye høyere pris!! Jeg var også innom diverse interiørbutikker, men oj for noen priser!! Enkelte ting jeg hadde kjøpt hjemme kostet i Franrike det dobbelte...? Nei shopping ble det lite av..men jeg kjøpte noen småting som jeg skal legge ut bilder av i neste innlegg..ville bare fortelle dere at jeg er hjemme igjen. Og veldig glad for det for så mye herlig puddersnø! Så nå må jeg få"gravet fram" skiene mine, de står inne i en innesnødd en garasje...


Klær ja, de var også veldig dyre..nå høres det ut som jeg er en skikkelig gjerriknark..og kanskje er jeg det..men det skal også sies det er BILLIG i Norge nå med opptil 70 % avslag..og matvarer, ja alt er mye billigere her i Norge enn i Nice, som helt sikkert ikke er billigste stedet i Europa... Og sikkert ikke beste handlested for en Østfoldbonde som meg. Jeg fant en butikk med klær jeg forelsket meg i. Butikken het Staff (lett å huske hm..)men kjøpte ingenting der heller.. for jeg oppdaget at de hadde en hjemmeside og tenkte at jeg skulle se om vi hadde samme kleskolleksjon her i Norge eller i Skandinavia. Og hva oppdager jeg..i mitt nærmeste tettsted finnes Staff klær..hurra! For jeg gir gjerne litt mer enn vanlig for disse klærne her hjemme..patriot som jeg er he he..Vil dere ta en titt, her kommer adressen: Staff
Mitt neste innlegg vil dere få se bilder fra min reise, og kanskje jeg skal prøve å sy en liftgardin i lin som jeg så i Nice..Jeg har også fått en utfordring som jeg skal prøve å få brynet meg på..
Hadde det veldig fint men åh..så godt å være hjemme igjen.

2 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Bonjour madame! uff ja jeg kunne tenke meg du synes prisene var stive......er en helt annen pris å finne når man reiser mer innover i landet,og vekk fra de store byene...Men kan tenke meg du koste deg for det,venter spent på flere bilder jeg...hi-hi.Go`fredag til deg fra Maliva

Anonym sa...

Velkommen tilbake. Høres ut som om du har hatt en flott tur. Jeg har selv aldri vært i Frankrike, men høres ut som om prisene er sånn som i Italia. Var i Venezia for fire år siden og der var det rådyrt!
Så kult at du tar utfordringen:)
Ha en flott helg.
Klem Elin!