mandag 21. september 2009

Auksjonsfunn

På veggen ser dere to bilder jeg kjøpte på siste auksjon. Emmastolen ble også kjøpt på samme sted samt det lille rundet hvite bordet og speilet som dere kan skimte bak bordet. Bordet med rødt understell og parafinlampen kjenner dere kanskj igjen fra et annet innlegg med auksjonsfunn som jeg har hatt. Ja forresten kikerten med etui er også kjøpt på auksjon men det var langt føre jeg begynte med blogging. Emmastolen skal trekkes om...når jeg får tid..kom gjerne med ideer til stoff.Den er kjempegod å sitte i når jeg strikker, ingen armlener som er i veien..Nå for tiden er den flyttet til stuen med peisen..mmm deilig å sitte ved en varm ovn og strikke...jeg liker høsten så godt deilig ute om dagen og kjempegodt å komme inn til peisvarme og strikketøy, kan man ha det bedre..

Ja..i mitt kjøkkenvindu ser man mange funn. Det er bare statuen som er nyinnkjøpt. Men det er krystalllampen i vinduet som er siste funn. Den er firkantet med prismer rundt og under prismene henger rør i krystall som er tynne som løvblad.Den skal ikke henge her, må bare finne en egnet sted hvor den kommer fint frem. Jeg har vasket hvert eneste rør som inneholdt ulike uhumskheter. Det var ikke lett å få vann inn og enda værre å få det ut.. igjenom et mikroskopisk hull hvor også en liten stift var puttet inn(gud vet hvordan)som fungerte som krok oppheng for røret..
Skal få tatt et bedre bilde av den når jeg har fått hengt den opp der den skal være.

Jeg er svak for "blåtøy"..så derfor fikk jeg kjøpt denne for 25 kr på gjenbruket.
Denne hyllen likte jeg godt. Og tenker at den skal få beholde sin naturlige farge. Det kommer kanskje dårlig frem, men den har nydelig utskjæringer.

Her er den ene lampetten som farmenmannen river seg i håret for at jeg kjøper. Ja endatil påstår at det ikke går å få lys i dem..men se..det umulige går det tar bare litt lengre tid..faktisk er det nydelig lys i dem. Skruen som de er festet med skal selvfølgelig få et strøk men gullmaling.

På Gardermoen på vei til Finland, var jeg innom taxfri med Norske produkter og kom over dette nydelige Rørosteppet. Må ha bare måtte ha. Ikke spesielt dyrt heller litt over 400,- Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et til?

Her er OL genseren til Alexander. Det går sakte og sikker fremover. Jeg må rekke opp noen ganger men går ufortrødent videre. Nå er bolen ferdig og en arm er også straks ferdig..gleder gruer til monteringen..må nok be om hjelp fra Brumundal da er jeg redd. Så Hege...kommer du en tur i høstferien hi hi..




Dette ser helt håpløst ut da...men på bildet nederst kan dere se det er brodert et nydelig monogram. Dette er barnelaken som jeg kjøpte for 50,- kr på gjenbruket.




Så noen ord til sist. Som det kom frem av innlegget over har jeg vært en tur i Finland igjen. Og man kan jo lure på hva jeg til stadighet gjør østover? Men det er min hobby med hunder som gjør at turen ofte går dit. Jeg har hatt en hund, lille Juni, boende hos venner der borte og som har vært på hundeutstilling med henne slik at hun har fått Finsk championtittel i tillegg til det Norske og Svenske championatet. Så nå er hun hentet hjem igjen. Nå ser det ut til at det blir en ny reise ganske så snart, men denne gang i retning sør...

Planene mine, som jeg har snakket om i et tidligere innlegg, er å få nye stoler/sofa foran tvn. Jeg har snakket om Howardstoler som jeg synes er nydelige..men så er det en hjørnesofa jeg har sett som er så fin, og kanskje har mer lyst på.... tror jeg.... og det simpelthen fordi den er dyp med masse puter og jeg kan sitte i armkroken til farmenmannen istedet for at vi sitter i hver våre stol..... hmm?... enig??!...eller....??Ja og en og annen hund blir det også..nærmere bestemt fire stykker....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor går turen neste gang? kan tenke meg at alexander blir veldig fin i den genseren. Godt med bestemor som kan strikke :)

Hege sa...

Jeg kan komme jeg, vet du...

Anonym sa...

Ble det hjørnesofa i går? venter spent på update