fredag 26. august 2011

Flyttingen

....nærmer se slutten tak o lov!! Fy filler`n dette har virkelig vært slitsomt! Etter ti år med farmenliv med nok av rom og uthus å lagre ting i, ble flyttingen mer enn vi nesten klarte. Og bra var det at vi hadde en måneds overtakelse, ellers ville vi vært ille ute. Jeg har ikke tall på alle turer vi har hatt på fyllinga. Det er ikke få, selv om vi hvert år har hatt container på gården. Hadde vi ikke hatt det er jeg redd vi måtte brukt ti år på å komme oss ut derfra :-)
Nå ser vi frem til å komme i orden her i Åkerhuset, og jeg kjenner at jeg vil stortrives tross mygg. Mygg er noe som ikke finnes på Farmen så uvant er det, men vi har jo begge vokst opp med mygg så det så. Det føles veldig godt å komme hjem igjen. Og vi har noen veldig koselige naboer som synes det er så trivelig at vi har hund og katt! Vi er blitt mer kjent med naboene her enn vi ble med naboer på Farmen. Der i den bygda har de nok med seg selv og sine venner og liten interesse får nye mennesker. Kommunen kaller seg trivelige Trøgstad..men for hvem??..Men en meget god venn har vi fått på ti år på Farmen i Terje Båstad, og vi håper(skal) vi holder kontakten selv om vi nå ikke bor så nære hverandre.Men som Terje sa, dere har jo bare flyttet til nabokommunen.
Jeg vil samtidig rette en stor takk til min familie som har stilt opp for oss og hjulpet til under flyttingen. Selv min mor på 78 år har hjulpet til så godt hun har kunnet. Vet ikke hva vi skulle ha gjort uten dere. Og en takk til venner som også har stilt opp. Det skal bli en fest på dere alle her i Åkerhuset etterhvert.
En god helg ønsket dere alle fra oss her i Åkerhuset.

1 kommentar:

Mette sa...

Hei! Så utrolig inspirerende innlegg du har her LiseMette. Visste ikke at du var såå kreativ, hmm her koser jeg meg kjenner jeg. Mye som har skjedd siden vi lekte hundeklubb i bygda ;)
Også flytting fra stort til mindre ser jeg dere har klart med glans. Vi skal også flytter fra stort til litt mindre og foreløpig ser jeg bare utfordringer som er vanskelig å se løsning på. Fra 3 stuer til 2, fra 3 spisesteder til 1...hmmm, man må jo bare velge. Lykke til videre i prossessen og med poter. Klem fra Mette og Bård.